Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 37

Warning: mysqli_free_result() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/newsbank/public_html/inc/theme_head_title.php on line 38
اصلاح آیین نامه کارمزد تراکنش ها از سوی بانک مرکزی :: پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین خواستار شد

اصلاح آیین نامه کارمزد تراکنش ها از سوی بانک مرکزی

نیوزبانک-مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به کاهش سفرهای درون شهری و پرداخت آسان از طریق اینترنت، موبایل و دستگاه های کارتخوان در پنج سال اخیر گفت: با حمایت های بانک مرکزی پرداخت ها آسان شده است اما انتظار داریم آیین نامه های قدیمی به خصوص در بحث کارمزد تراکنش ها، اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به کاهش سفرهای درون شهری و پرداخت آسان از طریق اینترنت، موبایل و دستگاه های کارتخوان در پنج سال اخیر گفت: با حمایت های بانک مرکزی پرداخت ها آسان شده است اما انتظار داریم آیین نامه های قدیمی به خصوص در بحث کارمزد تراکنش ها، اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک، حامد منصوری در نشست خبری با بیان اینکه در حوزه پرداخت الکترونیک و ارائه خدمات بانکی با بانک ها همکاری داریم گفت: اگر شش سال پیش سرمایه گذاری در این حوزه انجام نمی دادیم امروز معلوم نبود که چه میزان ترافیک در خیابان ها و صف در شعب بانکی برای پرداخت قبوض و دیگر نقل و انتقال پول اتفاق می افتاد.

وی افزود: نتیجه سرمایه گذاری ها در این زمینه منجر به آن شده است که بسیاری از فعالیت ها و جابه جایی های پول شفاف شود حال برای رشد و توسعه پرداخت های الکترونیک و توسعه این حوزه و سرمایه گذاری در آن انتظار داریم که بانک مرکزی آیین نامه های قدیمی را اصلاح کند.

وی راه اندازی شبکه شاپرک از سوی بانک مرکزی را اتفاق مثبتی ارزیابی کرد که موجب به استقبال بیشتر شرکت ها شده است و گفت: ما برای فرهنگ سازی در بین مردم جهت استفاده از خدمات الکترونیکی جهت کاهش سفرهای درون شهری و صرفه جویی در وقت شان میلیاردی بدون چشم داشتی هزینه کرده ایم اما از بانک ها به خصوص بانک های دولتی می خواهیم تا همکاری بیشتری با ما داشته باشند و با شفافیت آیین نامه ها فضای رقابتی نیز شفاف تر شود که نتیجه آن را مردم خواهند دید.

منصوری همچنین از کمبود نیروی کار در این حوزه خبر داد و گفت: ما نیروی کار در حوزه نرم افزار بسیار کم داریم لذا برای همکاری و استخدام نیروهای نخبه و افرادی که دارای تخصص نرم افزار هستند اعلام آمادگی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد که استقبال از خدمات الکترونیک بانکی بسیار بالا بوده است به گونه ای که از طریق شرکت متبوعش در مردادماه سال جاری 61 میلیون تراکنش انجام شده است و موبایل بانک نیز 80 درصد تراکنش ها از طریق خدمات این شرکت انجام پذیرفته است.

در این نشست همچنین مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین با اشاره به خدمات شرکت متبوعش برای کاهش همراه داشتن پول نقد و اعتماد به شبکه خدمات الکترونیک از سوی مردم گفت: با سرمایه گذاری که بانک مرکزی جهت راه اندازی شبکه شاپرک داشت شاهد بهتر استقبال کردن مردم از این خدمات شدیم ضمن آنکه بحث نظارت بر این شرکت های ارائه کننده خدمات که 12 شرکت هستند، بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: این نظارت بر شرکت ها منجر شده تا اطلاعات کارت و حساب بانکی افراد بسیار محافظت شود و دیگر افراد از نگهداری رقم بالا در حساب کارت بانک خود هراس نداشته باشند و اکنون این اعتماد عمومی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اصلاح نظام کارمزد از سوی بانک مرکزی گفت: تا قبل از شاپرک یک بانک در موضع پذیرنده کارت کارمزد می داد و بعد به عنوان صادرکننده کارمزد می گرفت اما الان کارت که در دستگاه کارتخوان کشیده می شود با توجه به اینکه پذیرنده و صادرکننده برابر هستند از میان این 12 شرکت یک تعدادی با بانک ها وابسته هستند و عده ای مستقل لذا مقدار کارمزدها به هم ریخته است و نظام پرداخت کارمزد را متفاوت کرده است که لازم است تعادل و یک دستی ایجاد شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین افزود: نظام کارمزد در ایران با دیگر کشورها متفاوت است که اگر بخواهد اصلاح شود باید به گونه ای باشد که هم صادرکننده و هم مشتری ضرر نکنند ضمن آنکه قیمت تمام شده هر تراکنش با توجه به گران شدن کاغذ و دیگر قیمت ها اکنون به 280 تومان هم رسیده است اما اکنون محاسبه آن در شرکت های مختلف متفاوت است.

وی درباره میزان سرمایه ایی که شرکت های پی اس پی باید داشته باشند نیز گفت: تاکنون میزان سرمایه برای این شرکت ها مطرح نبوده است اما احتمالا تا اواخر بهمن ماه از سوی بانک مرکزی این میزان مشخص می شود.

وی همچنین از استقبال مردم از پرداخت به وسیله تلفن همراه خبر داد و گفت: با وجودی که این نوع خدمت از حدود یک سال گذشته ارایه شده اما استقبال از آن خوب است.

شهیدی همچنین درباره تسویه آنی نیز گفت: تسویه آنی کاملا منتفی شده زیرا این امر منجر به ایجاد شغل های واسطه گری و کاذب می شد، ضمن آنکه هیچ کجای دنیا هم چنین کاری نمی کنند.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠۹/٠٤

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!