پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

امنیت مهم ترین چالش بانک های مجازی

تایید هویت مشتری و تراکنش ها، اساس ممانعت از کلاهبرداری در بانکداری آنلاین است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در تایید هویت سه وجهی، علاوه بر تجهیز به رمزعبور معین و OTP کاربران باید چیزی که به آنها تعلق دارد را نشان بدهند. وجه سوم با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه مشتری امکان پذیر می شود. نقطه تمایز ارائه خدمات بانکداری مجازی در داخل و خارج از کشور در ورود بانک های اینترنتی بین المللی به عرصه اوراق بهادار، بورس، وام، ارائه خدمات آنلاین به بازنشستگان، مشاوره، محاسبه و پرداخت مالیات و ارائه انواع سرویس های اطلاعاتی در زمینه های مختلف است.

تایید هویت مشتری در بانکداری مجازی

تایید هویت مشتری و تراکنش ها، اساس ممانعت از کلاهبرداری در بانکداری آنلاین است. در حال حاضر، تایید هویت کاربران بانکداری آنلاین با یک یا ترکیبی از شیوه های زیر انجام می شود:

- نام کاربری و رمز عبور که رایج ترین شیوه است، از کاربر می خواهد نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کند. برای امنیت بیشتر، کاربر باید رمز عبور خاص و قدرتمند (ترکیبی از عدد و حرف) انتخاب کرده و آن را مرتبا عوض کند یا رمز عبور متفاوتی را برای تاییدیه تراکنش در نظر بگیرد.

تایید هویت دو وجهی در این روش تایید هویت کاربر براساس چیزی که خود می داند (نام کاربری و رمز عبور) و چیزی که در اختیار دارد انجام می شود. تایید هویت سه وجهی پیشرفت های اخیر در تکنولوژی های نوظهور می تواند شیوه های جدید و مطمئن تری برای تایید هویت بدون تاثیرگذاشتن روی تجربیات مشتری ارائه دهد. این پیشرفت ها به توانایی های ذاتی تلفن های هوشمند برای معرفی سومین وجه تایید هویت مربوط می شود. در تایید هویت سه وجهی، علاوه بر تجهیز به رمزعبور معین و OTP که روی توکن یا تلفن همراه ظاهر می شود، کاربران باید چیزی که به آنها تعلق دارد را نشان بدهند. این شیوه به طرز انکارناپذیری هویت کاربر را تایید می کند. وجه سوم با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه مشتری امکان پذیر می شود.

نمونه هایی از تایید هویت سه وجهی

اثر انگشت: در این شیوه تایید هویت، درصورتی که مشتری بخواهد حجم زیادی پول را از طریق بانکداری موبایلی انتقال دهد، پس از ارسال هر دو رمز عبور، با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه، انگشت خود را روی صفحه تلفن قرار می دهد. سپس با کمک اپلیکیشن اثرانگشت اسکن شده و به بانک منتقل می شود. اثر انگشت ارسالی با تصویر اثر انگشت موجود در بانک مطابقت داده می شود.

تصویر شبکیه: عکس گرفتن از شبکیه چشم با دوربین تلفن هوشمند و ارسال برای تایید هویت.

صدا: ضبط صدای مشتری و مطابقت با نمونه صدای تاییدشده وی که در بانک موجود است.

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠٦/۲٦

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!