پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

در همایش بررسی عملکرد مطرح شد

تاکید مدیرعامل بانک ملی بر تعیین تکلیف پرونده‌های مطالبات معوق

نیوزبانک- مدیرعامل بانک ملی در همایش بررسی عملکرد بر ترسیم مسیری روشن در خصوص مطالبات معوق تاکید کرد.

مديرعامل بانک ملی در همايش بررسي عملكرد بر ترسيم مسيري روشن در خصوص مطالبات معوق تاكيد كرد.

به زارش پایگاه خبری نیوزبانک، فرشاد حيدري در ابتداي سخنان خويش ضمن گراميداشت سي و پنجمين سالروز يوم الله 17 شهريور و عرض تسليت به عموم همكاران بابت شهادت همكار عزيزمان مهدي نخعي كارمند باجه مرزي ميلك استان سيستان و بلوچستان كه در پي حمله مسلحانه اشرار خائن مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت، به بررسي عملكرد واحدهاي تحت پوشش بانك ملي ايران درخصوص جذب منابع و وصول مطالبات غيرجاري پرداخت.

 وي در اين همايش كه اعضاي هيات مديره بانك جمال دامغانيان، محمد رضا حسين زاده، محمد ابراهيم منصور خاكي و عباس كمرئي نيز حضور داشتند، چالش اصلي و هدف نهايي بانك ملي ايران در سال 1392 را بحث سودآوري عنوان كرد و افزود: جذب منابع ارزان قيمت، اعطاي تسهيلات به نرخ‌هاي مصوب و تعيين تكليف وصول مطالبات غيرجاري زيربناي بحث سودآوري است.

مديرعامل با تاكيد بر اينكه با به دست آوردن سهم بازار از بانك‌هايي كه در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار دارند مي‌توان سهم بانك ملي ايران را در جذب منابع بالا برد ابراز داشت: توجه ويژه به حساب‌هاي كوتاه‌مدت خصوصاً سپرده‌هاي ريز و خرد ، كمك شاياني در رسوب منابع در بانك خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: توانايي مانور كاركنان بانك ملي ايران با حدود 3 هزار و 500 شعبه در سراسر كشور نقطه قوتي براي كسب سود و قرارگيري در پله بالاتر نسبت به ساير بانك‌ها است.

حيدري در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: روساي شعب و مديران ارشد نسبت به تهيه جدول كاملي از پرونده‌هاي مطالباتي تعيين تكليف نشده و بدون اقدام قانوني، مبادرت كنند تا تصميمات مقتضي درخصوص آنها گرفته شود.

مديرعامل وظيفه اصلي وصول مطالبات غيرجاري را به عهده شعب بانك دانست و گفت: در اين مورد واحدهاي ستاد بايد با تمام توان پشتيباني لازم را از واحدهاي صف انجام دهند.

وي در پايان احساس مسئوليت و حس وظيفه در قبال بانك و انجام اقدامات لازم در موعد معين و مقرر درباره منافع بانك را اولويت اول كاركنان خواند.

در ابتداي جلسه عليرضا قيطاسي مدير امور سازمان نيز با ارائه آمار و گزارش‌هاي تفكيكي وضعيت سپرده‌ها، تسهيلات و مطالبات غيرجاري را در مقايسه با بانك‌هاي تجاري منتهي به پايان تيرماه 92 مورد بررسي قرار داد.

وي به تفكيك منابع، مصارف و ميزان كاهش و افزايش مطالبات معوق ادارات امور شعب استان‌ها را بررسي و درصد تغييرات هر كدام را نسبت به همايش بررسي عملكرد گذشته (جهت سنجش درصد انحراف و افزايش بهره وري شعب) اعلام نمود.

 

 

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠٦/۱٨
کلمات کلیدی :

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!