پایگاه خبری اقتصادی و تحلیلی نیوزبانک

جستجو

مدیرعامل ایران‌کیش:

موعد اخذ کارمزد از پذیرندگان کارتخوان مشخص نشده است

نیوزبانک- مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش پیش‌بینی کرد که این شرکت در دو سال آینده جایگاه سابق خود را در بین شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک بازیافته به شرکت پیشرو بازار تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش پیش‌بینی کرد که این شرکت در دو سال آینده جایگاه سابق خود را در بین شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک بازیافته به شرکت پیشرو بازار تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری نیوزبانک به نقل از اعتبار، «محسن قادری اظهار داشت: «در سال اول حضور بنده به عنوان مدیرعامل، یک خانه تکانی اساسی در شرکت داریم که اقدامات اولیه آن نیز انجام شده است.»

 

نوآوری، اولویت نخست خانه تکانی

 

وی که 5 خردادماه سال جاری و پس از برگزاری مجمع عمومی‌عادی سالیانه شرکت ایران‌کیش، سکان هدایت این شرکت را در دست گرفته است، درباره سرفصل برنامه‌های خود برای پیشبرد اهداف این شرکت، گفت: «نوآوری در اولویت برنامه‌های شرکت قرار دارد تا به سودآوری مدنظر سهامداران دست پیدا کنیم.»

 

وی برنامه‌های خود را به ترتیب در بخش فنی، پرسنلی، بازاریابی و فروش، تکالیف و برنامه‌ریزی عنوان کرد و ادامه داد: «در بخش پرسنلی، آموزش‌های لازم پیش بینی شده است تا دانش همکاران به روز شود ضمن این که در این بخش ممکن است تعدیل یا استخدام نیروی کارآمد نیز در دستور قرار گیرد.»

 

قادری با بیان این نکته که در بعد توسعه بازار هم بازاریابی و نیازسنجی در دستور کار قرار گرفته، تصریح کرد: «هر شرکت سهامی‌عام دو نوع تکلیف بر عهده دارد؛ نخست تکالیف مربوط به مصوبات هیات مدیره است که باید اجرا شود و تکلیف دوم، امور مربوط به بورس شامل شفاف‌سازی و ارایه گزارش های منظم است که همه این موارد مثل دانه‌های تسبیح به هم پیوسته بوده و باید مسوولان مربوطه را مشخص و با برنامه‌ریزی درست و کنترل پروژه، زمان‌بندی را رعایت و پروژه‌ها را پیاده‌سازی کرد. شرکت ایران‌کیش تاکنون آیین‌نامه خاصی نداشته و باید مقررات و آیین‌نامه‌های لازم تدوین و تصویب شود.»

 

توسعه شبکه مشتریان

 

وی در عین حال از شفاف شدن روابط و تعاملات میان ایران‌کیش با پیمانکاران و مشتریان این شرکت خبر داد و اظهار داشت: «در پی پیاده سازی الگوی برنده- برنده هستیم تا بدین ترتیب هر دو طرف منتفع شوند.»

 

مدیرعامل شرکت ایران‌کیش تاکید کرد این شرکت علاوه بر مشتریان فعلی خود نظیر بانک‌های صادرات، سپه، آینده، رفاه و پست بانک در پی جذب مشتریان جدید است.

 

به گفته وی «چون اعتقاد داریم که نمی‌توانیم راکد بمانیم، باید تمامی‌تلاش خود را برای حرکت رو به جلو انجام دهیم.»

 

موعد اخذ کارمزد از پذیرنده مشخص نیست

 

وی در خصوص اخذ کارمزد از پذیرندگان کارتخوان با اعلام این که هنوز موعد دقیق این اقدام مشخص نشده است، توضیح داد: «شخص من یا هیچ شرکت PSP نمی‌تواند برای اخذ کارمزد تصمیم بگیرد چون تابع ضوابط "شاپرک" هستیم. به عبارت دیگر، شاپرک بر اساس استانداردهای دنیا و صلاح و صرفه کشور تصمیمات را اتخاذ و ابلاغ می‌کند و ما هم باید تبعیت کنیم.»

 

معاون سابق شبکه شرکت خدمات، تاکید کرد: «از زمان شروع به کار در شرکت خدمات انفورماتیک و قبل از شروع به کار شاپرک، همواره بر این اعتقاد بوده‌ام که باید از پذیرنده کارتخوان کارمزد اخذ شود زیرا پذیرنده‌ایکه بابت دستگاه کارتخوان خود پولی نداده باشد، اهمیتی هم به نگهداری و استفاده از دستگاه نمی‌دهد. بنابراین دستگاه کارتخوان را همانند همه نقاط دنیا باید اجاره داد یا فروخت تا روی پیشخوان هر فروشگاهی هفت دستگاه کنار هم نباشد.»

 

به گفته وی «واگذاری رایگان POS، واریز آنی و کارت به کارت (روی دستگاه POS برای پذیرندگان) یا خدماتی نظیر این اصلا در دنیا وجود ندارد اما رقابت نادرست در ایران موجب ایجاد و ریشه دواندن عادات و رسومی‌غلط در شبکه پذیرندگان شده است درحالیکه هر شرکت PSP و بانک مثل هر نهاد دیگری باید سودآور باشد؛ زیرا نصب دستگاه‌های متعدد و استهلاک آن، سرمایه و ارز ملی ا ست که به هدر می‌رود.»

 

قادری با بیان این که شرکت‌های بزرگ دنیا نظیر ویزا و مسترکارت هم از پذیرندگان خود کارمزد می‌گیرند، خاطرنشان کرد: «در صورت عملی شدن این ایده، سرمایه شرکت‌ها که در قالب کارتخوان‌ به پذیرندگان ارائه شده است، از بین نخواهد رفت.»

 

مدیرعامل ایران‌کیش ادامه داد: «در صورتی که صلاح باشد، شاپرک، دریافت کارمزد از پذیرندگان کارتخوان‌ها را اعمال خواهد کرد و بر اساس شنیده‌ها، شاپرک هم‌اکنون روی این موضوع کار می‌کند. موضوع مهم این است که افراد به سقف تعیین شده برای کارمزد توجه ندارند. آیا دریافت مثلا 300 تومان برای یک تراکنش یک میلیونی در مقابل تامین امنیت بیشتر آن، زیاد است؟! این اعداد با کارمزدهای رایج در دنیا غیرقابل مقایسه است. بعضی شرکت‌های خارجی بعضا تا 5 درصد از مبلغ تراکنش را بدون سقف کارمزد می‌گیرند.»

 

کارت اعتباری یا کارتخوان

 

وی درباره صدور کارت اعتباری در شرکت ایران‌کیش توضیح داد: «این شرکت با فلسفه صدور کارت اعتباری تشکیل شد و در ابتدا هم تعدادی صادر کرد ولی به دلیل مغایرت با قوانین و مقررات پولی و بانکی، عقب نشینی کرد تا مشکلات پیش رو حل شود.»

 

قادری تعداد کارتخوان‌های این شرکت را در سراسر کشور بیش از 400 هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: «توسعه این دستگاه‌ها در دستور کار شرکت قرار دارد.»

 

تحریم‌ مانع نیست

 

وی در مورد تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت شرکت‌های ارایه کننده خدمات پرداخت الکترونیک هم اظهار داشت: «تحریم‌ها کار را سخت کرده است اما جلوی کار را نگرفته و بالاخره برای گذر از تحریم‌ها راه‌هایی پیدا شده است. تحریم مثل سنگ در رودخانه است که وقتی آب جاری باشد، سنگ را جا به جا می‌کند و به راه خود ادامه می‌دهد.»

 

طرح‌های تشویقی

 

معاون سابق بخش شبکه شرکت خدمات انفورماتیک، ترغیب پذیرندگان پایانه‌های فروش به استفاده از خدمات شرکت ایران‌کیش را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده خود اعلام کرد و گفت: «در عین حال برنامه‌هایی نیز برای ترغیب دارندگان کارت‌های بانکی به استفاده از این کارتخوان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.»

 

مدیرعامل ایران‌کیش درباره طرح‌های تشویقی این شرکت برای پذیرندگان گفت: «ما هنوز در ابتدای راه هستیم. این طرح را چند دوره برای یکی از بانک‌های طرف قرارداد اجرا کردیم که با موفقیت همراه بود و قرار بر این است که برای پذیرندگان بقیه بانک‌های مشتری خود نیز طرح‌های تشویقی مشابه داشته باشیم.»

 

قادری به فعالیت 30 دفتر ایران‌کیش در سطح کشور اشاره کرده و افزود: «874 کارمند شرکت در سراسر کشور آماده سرویس‌دهی مطلوب به مشتریان هستند که توسعه کیفی این خدمات در دستور کار شرکت قرار دارد اما اولویت نخست این شرکت خدمات‌دهی مطلوب و سپس سودآوری است چرا که اگر با ارائه خدمات با کیفیت، مشتری راضی شود در درازمدت با سودآوری خوبی رو به رو خواهیم شد.»

تاریخ خبر: ۱٣۹۲/٠٦/٠٣

اخبار مرتبط

نظرات

٠ نظر

در صورتی که می خواهید پاسخ خود را دریافت کنید، ایمیل خود را وارد نمایید
ارسال نظر ...
نظری برای نمایش موجود نیست ، شما اولین نفری باشید که نظر می دهید!